Geen producten (0)
Geen producten (0)
 

BK63031

€ 79,00 € 63,20 (inclusief btw 21%)
Op voorraad - Levertijd 1-5 werkdagen na betaling
Omschrijving

Art. 63031, Draisine Klv 20 met elektrische aandrijving "Beilhack"

Let op het volgende om er zeker van te zijn dat u op lange termijn van uw model zult genieten:
Het model is een elektrisch aangedreven modelspoorwagen voor gelijkstroom. Het is een technisch hoogstaand product van hoge kwaliteit. Het is niet bedoeld om stevig mee te spelen en zeker niet voor kinderhanden.

Het model moet tot op zekere hoogte worden onderhouden, na een bedrijfsduur van ca. 3 uur moeten de versnellingen van de versnellingsbak en de aandrijfworm worden ingevet! Gebruik hiervoor speciaal modelspoorvet! Olie is niet geschikt. Mogelijk. informeer bij gekwalificeerde retailers.

Breng slechts een kleine hoeveelheid vet (bijv. Met een kleine schroevendraaier) aan op de tandwielen die van onderaf zichtbaar zijn. Het vet wordt via de tandwielen naar de aandrijfworm gedistribueerd.

Het model heeft een decoderinterface. Een passende decoder kan achteraf worden gemonteerd. Informeer hierover bij de vakhandel. Wij raden een decoder aan volgens NEM 651 (N-track decoder).

Het bovenste deel van de carrosserie moet worden verwijderd om een ​​decoder te installeren.
Het kunststof bovendeel is via 3 pinnen verbonden met het gegoten onderstuk. Er zitten 2 haringen aan de achterkant, in de rechter- en linkerhoeken, de derde pin zit vooraan in het midden.

Trek het bovenste gedeelte voorzichtig los, maar gebruik geen kracht of kracht, anders kunnen de verbindingspennen afbreken.

Houd er rekening mee dat het bovendeel pas los zit nadat het meerdere keren is opgetild en dat het model niet langer alleen op het bovendeel kan worden aangeraakt. Het onderste deel kan eraf vallen!

Nu moet de printplaat worden losgemaakt van de motor (in het midden bevestigd met een centrale kruiskopschroef). Til de printplaat voorzichtig op en plaats deze naar achteren, de volgende werkzaamheden moeten aan de onderzijde van de printplaat worden uitgevoerd.

Om de decoder te installeren, moeten de contacten of lijnen van de decoder door solderen worden verbonden met de soldeerpunten op de printplaat (PCB).

Voordat u dit doet, moet u echter de verbindingen tussen soldeerpunten 1 en 2, evenals 3 en 4, die zich in de leveringstoestand bevinden, losmaken (solderen).

Verbind vervolgens de decoderuitgangen met de 4 soldeerpunten. Lees vooraf de instructies voor de decoder.

Meestal (niet noodzakelijk) resulteren de volgende verbindingen met NEM 651-decoders (N-track):

Decodercontact 1 met printplaat 1 (motorpositief)

              Contact 2 met 3 (motor negatief)

              Contact 3 met 2 (rechter spoor)

              Contact 4 met 4 (spoor links)

Contacten 5 en 6 blijven ongebruikt omdat het model geen extra functies heeft zoals licht of geluid.

De plaats voor de decoder zit voor de motor boven de "voorstoel". 

Aandacht! Kleine decoders worden meestal zonder isolatie geleverd (warmteprobleem). Vanwege het risico op kortsluiting mag de decoder niet worden geïnstalleerd zonder voldoende isolatie van de "voorstoel" (metaal) of andere spanningvoerende delen!

Als de rijrichting na het plaatsen van de decoder niet meer "correct" is, vervang dan de soldeerpunten 2 en 4, dwz contact 3 op printplaat 4 en contact 4 op printplaat 2.

Na montage van de decoder moet de motor weer horizontaal staan. Hij mag niet omhoog of gekanteld worden (anders komen er lasten op de tandwielen van de versnellingsbak).

Als u niet helemaal zeker bent bij het uitvoeren van het hier beschreven werk, waarvoor bekwame hobbyisten nodig zijn, gebruik dan een gekwalificeerde gespecialiseerde dealer met werkplaatservaring.

Op alle garantieclaims is de wettelijke regeling van toepassing.

Neem contact op met de verkoper van het model.

Bewaar het originele aankoopbewijs (kassa-afdruk) als basis voor de garantieclaim. De originele verpakking moet ook zorgvuldig worden bewaard.

Instructies van de fabrikant voor artikel 63030: Volkswagen-Draisine Klv 20

Vanaf november 2007 

Beste retailers, klanten, dames en heren,

na de NWF BS 300 railbus is de (VW) trolley nu het tweede modelspoorproduct van BREKINA. Nogmaals, het is een wegvoertuig op rails.

Informatie over het prototype staat op de verpakking. De modellen werden gebruikt in de tijdperken IIIa / b en IV (jaren 50 tot 70).

Het model is een elektrisch aangedreven modelspoorwagen voor gelijkstroom. Het is een technisch hoogstaand product van hoge kwaliteit. Het is niet bedoeld om stevig mee te spelen en zeker niet voor kinderhanden.

Om vragen te vermijden:
Een goede werking in een AC-systeem is om fysieke redenen niet mogelijk.

Het precieze schaalmodel werd volledig herontwikkeld; het gebruikt geen bestaande onderdelen van bekende modelauto's. Het lichaam is gemaakt uit twee delen: het bovenste deel is gemaakt van spuitgietwerk, het onderste deel is gegoten - dit laatste om een ​​zo hoog mogelijk gewicht en dus een goede hechting te bereiken. Tractiebanden werden bewust vermeden met het oog op een veilig energieverbruik van de twee assen. Het klimvermogen is daardoor beperkt tot 3%. De korte wielbasis vereist natuurlijk gepolariseerde schakelaars, waarover het model veilig en gemakkelijk rijdt.

Zo'n klein, licht model reageert natuurlijk gevoeliger op sporen die niet optimaal zijn aangelegd dan grote locomotieven. Alleen al om deze reden dient de modelspoorinkoper voldoende ervaring te hebben op het gebied van installatietechniek.

Het model moet tot op zekere hoogte worden onderhouden:
na een bedrijfsduur van ca. 8 uur moeten de tandwielen van de versnellingsbak en de aandrijfworm opnieuw gesmeerd worden! Hiervoor moet speciaal modelspoorvet worden gebruikt. Olie is niet geschikt. Breng slechts een kleine hoeveelheid vet (bijv. Met een kleine schroevendraaier) aan op de tandwielen die van onderaf zichtbaar zijn. Het vet wordt via de tandwielen naar de aandrijfworm gedistribueerd. Voor deze onderhoudswerkzaamheden hoeft het bovenlichaam niet verwijderd te worden.

Het model heeft een decoderinterface volgens NEM 652 (8-pins). Een passende decoder kan achteraf worden gemonteerd. Hiervoor verwijzen wij de eindgebruiker uitdrukkelijk naar gekwalificeerde vakhandelaren. Installatie is niet voor onervaren hobbyisten!

Door de beperkte omvang van het prototype is er weinig ruimte in het model. Een normale decoder past niet! Dus alleen de kleinste decoderontwerpen zijn mogelijk. Kleine decoders tolereren meestal slechts een laag stroomverbruik. Informatie hierover is te vinden in de instructies van de decoderfabrikanten.

Het bovenste deel van de carrosserie moet worden verwijderd om een ​​decoder te installeren.
Het kunststof bovendeel is via 3 pinnen verbonden met het gegoten onderstuk. In de achterste hoeken zit een pin, de derde zit vooraan in het midden.

Trek het bovendeel voorzichtig naar boven - maar gebruik geen kracht of kracht, anders kunnen de verbindingspennen afbreken.

Houd er rekening mee dat het bovendeel pas los zit nadat het meerdere keren is opgetild en dat het model niet langer alleen op het bovendeel kan worden aangeraakt. Het onderste deel kan eraf vallen!

Om de decoder te installeren, moet de printplaat (PCB) worden losgeschroefd (die in het midden is bevestigd met een centrale kruiskopschroef).

De plaats voor de decoder zit voor de motor boven de voorstoel. Er is meestal niet voldoende installatieruimte voor een NEM 652-decoder met een basis (afhankelijk van het decodertype). Het is daarom raadzaam om alleen een decoder te gebruiken met draadverbindingen, die dan volgens de gebruiksaanwijzing moeten worden gesoldeerd.

Voor informatie hierover verwijzen wij u naar de instructies van de decoderfabrikant.

Let op: Kleine decoders worden meestal zonder isolatie geleverd (warmteprobleem).

Vanwege het risico op kortsluiting mag de decoder niet worden geïnstalleerd zonder voldoende isolatie! Let op: de voorstoel is van metaal! De decoder moet daarom worden beschermd tegen de zitting en eventuele gesoldeerde draden.

Na montage van de decoder moet de motor weer horizontaal staan. Hij mag niet omhoog of gekanteld worden (anders komen er lasten op de tandwielen van de versnellingsbak).

Eindelijk een open woord over reparaties en reserveonderdelen:
BREKINA onderhoudt geen interne service. Uiteraard kunnen wij al het werk laten uitvoeren door gekwalificeerde werkplaatsen. De klant moet echter weten dat de bijbehorende kosten de aankoopprijs van het model doorgaans aanzienlijk overschrijden.

Uiteraard weten we dat veel eindgebruikers het kostenprobleem in het servicegebied niet kunnen of willen begrijpen. De levering en aanschaf van individuele of reserveonderdelen is altijd duurder dan de waarde van een volledig nieuw model - een omstandigheid die we in het dagelijks leven ervaren en dat geldt ook voor modelspoorproducten.

Onze modellen zijn zeer strak berekend, wat de stroomlijning van operationele processen veronderstelt. Er zijn dus geen reserveonderdelen voor rebuilders of hobbyisten.

 

Ook interessant

€ 159,00 € 127,20
€ 109,00 € 87,20
€ 149,00 € 119,20

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.